Subject: isikukoodi avaldamise ettevõtjaportaalis
From: OÜ Ventwork <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Fri, 5 Jul 2024 16:01:38 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Avastasin, et e-äriregistri portaal võimaldab isikukoodide kättesaadavus 
ilma portaali sisselogimiseta nii Eestist kui ka Eestist väljas 
(otsingumootoritega jagatakse füüsilise isiku isikukoodi terve maailmaga). 
Seega avalikustatakse juriidiliste isikutega seotud füüsilise isiku kõik 
andmed – nimelt, isikukoodi ning enam ei ole võimalik tuvastada isiku kes 
andmed kasutab, mis eesmärgil ja kas tal on selleks õigustatud huvi või 
mitte.

Saatsin ettevõtjaportaalisse päringu esitada teave minu isikukoodi 
kasutamise kohta 2024 aastal.
Vastuseks sain mitte teave minu isikukoodi kasutamise kohta, aga selgitus, 
et „E-äriregistri registrikaardi andmed, mis on üldandmed juriidilise isiku 
kohta ning esindusõiguse kohta (sh ajaloolised andmed), on kõigile avalikud 
ning ka indekseeritavad (st otsingumootoritest leitavad).“

Nagu ma saan aru, isikukoodi nii vabalt ikkagi avalikustada ei tohi, kuna ei 
ole teada, kes kasutab neid andmed ja ei ole võimalik tuvastada, kas 
kolmandatel isikutel on õigustatud huvi isikukoodi töötlemiseks või mitte. 
Näiteks mikroettevõtetel ettevõtjaportaalis avaldatakse nii aadress, kui ka 
nimi, kui ka isikukood ja kontakt. Neid andmed kokku võivad rahulikult 
kasutada petturid oma kuritegevuses. Isikukoodi kuritarvitamisel võib tegema 
võltsitud dokumendid ilma järelevalveta.

Samuti nüüd isikukoodi võib kätte saada isikud EL-väljas, sest otsingu võib 
teha ka välismaalane, ehk isikukoodi avaldamine toimib üle piiri.

Samas, on täitsa arusaadav, et  õigustatud huviga isikutel on vajadus 
ettevõte esindaja tausta kontrollida, kuid nad võivad seda teha sisse 
logides ja kinnitades oma õigustatud huvi.

Sellega pööran Teie poole täiendavate selgituste saamiseks - nimelt, kas 
peab äriregistri portaal piirata järelevalveta isikukoodide näitamist (ilma 
portaali sisselogimiseta)? Kas äriregistri portaali tegevus isikukoodide 
avaldamiseks ülemaailmselt on vastavuses seadusega või vastuolus?

Lugupidamisega,
Viktoria Galtšenko

  _____

От: Raksana Kerimova-Zeynalova <[email-masked]>
Отправлено: 4 июля 2024 г. 15:31
Кому: OÜ Ventwork <[email-masked]>
Тема: RE: Taotlus isikuandmete teave kohta

Tere

Täname Teid saadetud kirja eest.

Teie kiri jõudis Registrite ja Infosüsteemide Keskusele. RIK haldab 
infosüsteeme ning nõustab e-Äriregistri kasutamise tehnilist poolt, kuid ei 
tee kandeid registrisse ega nõusta juriidilistes küsimustes.

E-äriregistri registrikaardi andmed, mis on üldandmed juriidilise isiku 
kohta ning esindusõiguse kohta (sh ajaloolised andmed), on kõigile avalikud 
ning ka indekseeritavad (st otsingumootoritest leitavad).

E-äriregistri andmete avalikustamise ja indekseerimise kohta leiate rohkem 
infot siit: 
https://abiinfo.rik.ee/e-ariregistri-paringud/e-ariregistri-avaandmed/e-ariregistri-andmete-avalikustamine-ja

Lisaküsimustes võite pöörduda Justiitsministeeriumi poole [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> .

Siit leiate infot, kuidas saaksite Teie ise Euroopa andmekaitseõiguse alusel 
taotleda teatud Teiega seotud andmete eemaldamist Google'i 
otsingutulemustest: https://policies.google.com/faq?hl=et

Kahjuks meie ei saa antud olukorras aidata.

Lugupidamisega

 <http://www.rik.ee/>

Raksana Kerimova-Zeynalova

Spetsialist

Klienditoe tiim

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252>

 <http://www.instagram.com/rikikad>

 <http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-systems>

 <http://www.rik.ee/>   www.rik.ee

Käesolev kiri on asutusesiseseks kasutamiseks mõeldud teave ning mõeldud 
ennekõike kirja päises nimetatud isikule. Kui olete saanud kirja eksituse 
tõttu, palun teavitage sellest kohe kirja saatjat ja kustutage kiri koos 
kõikide lisadega.

From: OÜ Ventwork <[email-masked]>
Sent: Thursday, July 4, 2024 12:04 PM
To: RIK info <[email-masked]>
Subject: Taotlus isikuandmete teave kohta

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Manuses on lisatud taotlus füüsilise isikuandmete teave kohta. Palun vastuse 
emailile [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega,

Viktoria Galtšenko